Ehemalige Mitarbeiter

Curriculum Vitae:

07/2013Doctor of Economics (Dr. rer. oec.) at University of Duisburg-Essen. Thesis title: Identifikation von Influentials in virtuellen sozialen Netzwerken: Eine agentenbasierte Modellierung und Simulation sozialer Beeinflussungsprozesse.
since 04/2008Research Assistant at the University of Duisburg-Essen at the Chair of Marketing (Prof. Dr. Jost Adler)
02/2008 - 03/2008Senior Consultant at Comebis GmbH in the expertises of IT-Management Consulting and Projectmanagement
12/2006 - 01/2008

Consultant (Analyst) at Accenture in the expertises of Systems Integration and IT-Architecture / -Infrastructure

08/2006Diploma in Management Information Systems, subject of the thesis was "Analysis and Evaluation of Software-Applications for IT-Governance"
10/2001 - 07/2006Studies in Management Information Systems at the University of Duisburg-Essen
06/2001University entrance qualification

Fields of Research:

  • Multi-Agend based models / Systems in marketing
  • Customer Lifetime Value and Customer Equity
  • Product Adoption and Diffusion
  • Social Network Analysis / Structural Equation Modelling

Publications:

Filter:
  • Ahlf, Henning: Identifikation von Influentials in virtuellen sozialen Netzwerken: Eine agentenbasierte Modellierung und Simulation sozialer Beeinflussungsprozesse (1). Universität Duisburg-Essen, Duisburg 2013. CitationDetails

Talks:

Filter:
  • Ahlf, Henning: Identification of Influentials in Virtual Social Networks: An Agent-Based Simulation, 35th ISMS Marketing Science Conference, 01.01.2013, Istanbul, Türkei. Details
  • Ahlf, Henning; Klein, Andreas: Die Beziehung zwischen Aktivität und Struktur in sozialen Netzwerken, 3. Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung, 01.01.2011, Chemnitz. Details

Courses:

  • Research seminar marketing
  • Empircal Research Methods
  • Marketing & Management Science