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Prof. Dr. Jost Adler

Chairholder

Prof. Dr. Jost Adler

Room:
LB 030
Phone:
+49 203 37-91230
Email:
Consultation Hour:
thursday, 13 - 15 Uh
Address:
Universität Duisburg-Essen, Campus Duisburg
Mercator School of Management - Fakultät für Betriebswirtschaftslehre
Lehrstuhl für Marketing
Lotharstraße 65 - Gebäude LB
47057 Duisburg

Curriculum Vitae:

Jost Adler, Dipl.-Kfm., M.A., Dr. rer. pol., Prof., birth 1963

Professor Jost Adler holds the chair of Marketing at the Mercator School of Management. He received a M.S. from the Central Connecticut State University in 1987, his Ph.D. and venia legendi (Habilitation) from the University of Trier in 1996 and 2003 respectively.Besides his academic career, Professor Adler had two years of professional marketing experience in an engineering company. He stays in contact with companies in the Business-to-Business and Service Industry through talks, executive trainings as well as consulting and research projects. He is author of two books and several articles in leading business and marketing journals.

Publications:

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  • Adler, J.; Hof, N.; Kowalczuk, P.: Selbstquantifizierung, mobiles Bezahlen und kontinuierliche Nutzung von Smartwatches. In: Kleinaltenkamp, M.; Gabriel, L.; Morgen, J.; Nguyen, M. (Ed.): Marketing und Innovation in disruptiven Zeiten. Springer Gabler , Wiesbaden 2023, p. 53-80. doi:10.1007/978-3-658-38572-9CitationDetails
  • Kowalczuk, Pascal; Siepmann (geb. Scheiben), Carolin; Adler, Jost: Cognitive, affective, and behavioral consumer responses to augmented reality in e-commerce: A comparative study. In: Journal of Business Research, Vol 124 (2021), p. 357-373. doi:10.1016/j.jbusres.2020.10.050CitationDetails
  • Adler, Jost; Kowalczuk, Pascal: Diffusion von Innovationen: Empirische Ermittlung der Parameter von unterschiedlichen Varianten des Bass-Modells (Teil 2: Lösung). In: WiSt, Vol 47 (2018) No 10, p. 61-65. doi:10.15358/0340-1650-2018-10-61CitationDetails
  • Adler, Jost; Kowalczuk, Pascal: Diffusion von Innovationen: Empirische Ermittlung der Parameter von unterschiedlichen Varianten des Bass-Modells (Teil 1: Aufgabenstellung). In: WiSt, Vol 47 (2018) No 9, p. 59-60. doi:10.15358/0340-1650-2018-9-59CitationDetails
  • Adler, Jost; Kowalczuk, Pascal: Abbildung der Diffusion von Innovationen anhand des Bass-Modells: Möglichkeiten der Parameterschätzung. In: WiSt, Vol 47 (2018) No 9, p. 10-17. doi:10.15358/0340-1650-2018-9-10CitationDetails
  • Klein, Andreas; Adler, Jost: Institutionenökonomische Betrachtung des Dienstleistungsmanagements. In: Corsten, Hans; Roth, Stefan (Ed.): Handbuch Dienstleistungs­management. Vahlen, München 2018, p. 189-212. CitationDetails
  • Adler, Jost; Scheiben, Carolin: Preisoptimierung bei nichtlinearen Preis-Absatz-Funktionen. In: WiSt, Vol 45 (2016) No 10, p. 522-529. CitationDetails
  • Adler, Jost; Kurbiel, Shahrzad: Markov Chain Monte Carlo: Eine Methode zur Schätzung von Modellparametern. In: WiSt, Vol 44 (2015) No 5, p. 238-245. CitationDetails
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Marktforschung als Aufgabe für Gründungsunternehmen (Research Management). In: Freiling, Jörg; Kollmann, Tobias (Ed.): Entrepreneurial Marketing - Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen, 2. Aufl. Gabler, Wiesbaden 2015, p. 361-392. CitationDetails
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Internationales Marketing - Sonderbeilage. In: Das Wirtschaftsstudium, Vol 35 (2006) No 11, p. 1-15. CitationDetails
  • Adler, Jost: Ermittlung der Zahlungsbereitschaft für Value Added Commodities. In: Enke, Margit; Reimann, Martin (Ed.): Commodity Marketing. Gabler, Wiesbaden 2005, p. 121-149. CitationDetails
  • Adler, Jost; Mclachlan, Christopher: Produktdifferenzierung durch Management der Kundenwahrnehmung. In: Enke, Margit; Reimann, Martin (Ed.): Commodity Marketing. Wiesbaden 2005, p. 199-216. CitationDetails
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Internationales Industriegütermarketing. In: Backhaus, Klaus; Voeth, Markus (Ed.): Handbuch Industriegütermarketing. Gabler, Wiesbaden 2004, p. 923-944. CitationDetails
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Kleingeld im Internet. In: E-Commerce-Magazin, Vol 7 (2004) No 6, p. 32-33. CitationDetails
  • Pohl, Alexander; Adler, Jost: Pricing von After-Sales Services im Industriegüterbereich. In: Kaerner, Henning; Kasper, Martin; Mattmüller, Roland (Ed.): After-Sales: Beim zweiten Mal verkauft der Service. Frankfurt 2004, p. 65-82. CitationDetails
  • Adler, Jost; Klein, Andreas; Häuser, Hendrik: Typisierung und Beurteilung von Micropayment-Systemen im Internet, 8 (April). Marketing, Duisburger Arbeitspapiere Zum (Ed.), Duisburger Arbeitspapiere zum Marketing, Nr. 8 (April), Duisburg 2004. CitationDetails
  • Adler, Jost: Anbieter- und Vertragstypenwechsel: Eine nachfragerorientierte Analyse auf der Basis der Neuen Institutionenökonomik. DUV, Wiesbaden 2003. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Der Wechsel von Geschäftsbeziehungen beim Kauf von Nutzungsgütern: Das Beispiel Telekommunikation. In: Rese, Mario; Söllner, Albrecht; Utzig, B. Peter (Ed.): Relationship Marketing: Standortbestimmung und Perspektiven (Festschrift zum 60. Geburtstag von Wullf Plinke). Springer, Heidelberg 2003, p. 71-103. CitationDetails
  • Adler, Jost: Methoden zur Messung der Zahlungsbereitschaft von Nachfragern, 7. Marketing, Duisburger Arbeitspapiere Zum (Ed.), Duisburg 2003. PDFCitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Hemmnisfaktoren im E-Business. In: Marketing - Zeitschrift für Forschung Praxis, Spezialausgabe "E-Marketing" (2002), p. 5-17. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Diverse Stichworte in: Vahlens Großes Marketinglexikon. In: Diller, Hermann (Ed.): Vahlens Großes Marketinglexikon, 2. Auflage. Vahlen, München 2001. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Marketing-Glossar, 2. Auflage. Trier 2001. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Internationales Business-to-Business Marketing. In: Kleinaltenkamp, Michael; Plinke, Wulff (Ed.): Strategisches Business-to-Business Marketing. Springer, Berlin 2000, p. 321-429. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Ausgewählte Probleme des internationalen Marketing, Nr. 5. Weiber, Rolf (Ed.), Forschungsberichte zum Marketing, 2. Auflage, Trier 1999. CitationDetails
  • Adler, Jost: Eine informationsökonomische Perspektive des Kaufverhaltens. In: Das Wirtschaftsstudium, Vol 27 (1998), p. 341-347. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Entwicklungslinien im strategischen Marketing-Management. In: Zeitschrift für betriebswirtschaftsliche Forschung, Vol 48 (1996), p. 154-172. CitationDetails
  • Adler, Jost: Informationsökonomische Fundierung von Austauschprozessen: Eine nachfragerorientierte Betrachtung (1). Gabler, Wiesbaden 1996. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Internationales Marketing. In: Kleinaltenkamp, Michael (Ed.): Lehrbrief des weiterbildenden Studiums Technischer Vertrieb an der Freien Universität Berlin. Berlin 1996. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Der Einsatz von Unsicherheitsreduktionsstrategien im Kaufprozess: Eine informationsökonomische Analyse. In: Kontrakte, Geschäftsbeziehungen, Netzwerke und Neue Institutionenökonomik, ZfbF Sonderheft, Vol 35 (1995), p. 61-77. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Informationsökonomisch begründete Typologisierung von Kaufprozessen. In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Vol 47 (1995), p. 43-65. CitationDetails
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Positionierung von Kaufprozessen im informationsökonomischen Dreieck: Operationalisierung und verhaltenswissenschaftliche Prüfung. In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Vol 47 (1995), p. 99-123. CitationDetails
  • Adler, Jost: Informationsökonomische Fundierung von Austauschprozessen im Marketing, 3. Weiber, Rolf (Ed.), Arbeitspapiere zur Marketingtheorie, Trier 1994. CitationDetails

Talks:

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  • Adler, Jost: A Generalization of the (M)BG/NBD Model for Customer Base Analyses - The Nonhomogeneous Poisson Purchase Trend Model, 44th EMAC Annual Conference (May 26-29), 29.05.2015, Leuven, Belgien. Details
  • Adler, Jost: Incorporating History Dependence in Probability Models for Customer Base Analysis: A Generalization of the (M)BG/NBD Model, 35th ISMS Marketing Science Conference, 01.01.2013, Istanbul, Türkei. Details

Courses:

  • International Marketing
  • Bisiness-to-Business Marketing
  • Mrketing Desicions
  • Empirical Research Methods II
  • Marketing and Management Science
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