Team

Team

Prof. Dr. Jost Adler

Chairholder

Prof. Dr. Jost Adler

Room:
LB 030
Phone:
+49 203 37-91230
Email:
Consultation Hour:
thursday, 13 - 15 Uh
Address:
University of Duisburg-Essen
Mercator School of Management
Chair of Marketing
Lotharstraße 65 - Gebäude LB
47057 Duisburg

Curriculum Vitae:

Jost Adler, Dipl.-Kfm., M.A., Dr. rer. pol., Prof., birth 1963

Professor Jost Adler holds the chair of Marketing at the Mercator School of Management. He received a M.S. from the Central Connecticut State University in 1987, his Ph.D. and venia legendi (Habilitation) from the University of Trier in 1996 and 2003 respectively.Besides his academic career, Professor Adler had two years of professional marketing experience in an engineering company. He stays in contact with companies in the Business-to-Business and Service Industry through talks, executive trainings as well as consulting and research projects. He is author of two books and several articles in leading business and marketing journals.

Publications:

Filter:
  • Kowalczuk, Pascal; Siepmann (geb. Scheiben), Carolin; Adler, Jost: Cognitive, affective, and behavioral consumer responses to augmented reality in e-commerce: A comparative study. In: Journal of Business Research, Vol 124 (2021), p. 357-373. doi:10.1016/j.jbusres.2020.10.050 Citation Details
  • Adler, Jost; Kowalczuk, Pascal: Diffusion von Innovationen: Empirische Ermittlung der Parameter von unterschiedlichen Varianten des Bass-Modells (Teil 2: Lösung). In: WiSt, Vol 47 (2018) No 10, p. 61-65. doi:10.15358/0340-1650-2018-10-61 Citation Details
  • Adler, Jost; Kowalczuk, Pascal: Diffusion von Innovationen: Empirische Ermittlung der Parameter von unterschiedlichen Varianten des Bass-Modells (Teil 1: Aufgabenstellung). In: WiSt, Vol 47 (2018) No 9, p. 59-60. doi:10.15358/0340-1650-2018-9-59 Citation Details
  • Adler, Jost; Kowalczuk, Pascal: Abbildung der Diffusion von Innovationen anhand des Bass-Modells: Möglichkeiten der Parameterschätzung. In: WiSt, Vol 47 (2018) No 9, p. 10-17. doi:10.15358/0340-1650-2018-9-10 Citation Details
  • Klein, Andreas; Adler, Jost: Institutionenökonomische Betrachtung des Dienstleistungsmanagements. In: Corsten, Hans; Roth, Stefan (Ed.): Handbuch Dienstleistungs­management. Vahlen, München 2018, p. 189-212. Citation Details
  • Adler, Jost; Scheiben, Carolin: Preisoptimierung bei nichtlinearen Preis-Absatz-Funktionen. In: WiSt, Vol 45 (2016) No 10, p. 522-529. Citation Details
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Marktforschung als Aufgabe für Gründungsunternehmen (Research Management). In: Freiling, Jörg; Kollmann, Tobias (Ed.): Entrepreneurial Marketing - Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen, 2. Aufl. Gabler, Wiesbaden 2015, p. 361-392. Citation Details
  • Adler, Jost; Kurbiel, Shahrzad: Markov Chain Monte Carlo: Eine Methode zur Schätzung von Modellparametern. In: WiSt, Vol 44 (2015) No 5, p. 238-245. Citation Details
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Internationales Marketing - Sonderbeilage. In: Das Wirtschaftsstudium, Vol 35 (2006) No 11, p. 1-15. Citation Details
  • Adler, Jost: Ermittlung der Zahlungsbereitschaft für Value Added Commodities. In: Enke, Margit; Reimann, Martin (Ed.): Commodity Marketing. Gabler, Wiesbaden 2005, p. 121-149. Citation Details
  • Adler, Jost; Mclachlan, Christopher: Produktdifferenzierung durch Management der Kundenwahrnehmung. In: Enke, Margit; Reimann, Martin (Ed.): Commodity Marketing. Wiesbaden 2005, p. 199-216. Citation Details
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Internationales Industriegütermarketing. In: Backhaus, Klaus; Voeth, Markus (Ed.): Handbuch Industriegütermarketing. Gabler, Wiesbaden 2004, p. 923-944. Citation Details
  • Adler, Jost; Klein, Andreas: Kleingeld im Internet. In: E-Commerce-Magazin, Vol 7 (2004) No 6, p. 32-33. Citation Details
  • Pohl, Alexander; Adler, Jost: Pricing von After-Sales Services im Industriegüterbereich. In: Kaerner, Henning; Kasper, Martin; Mattmüller, Roland (Ed.): After-Sales: Beim zweiten Mal verkauft der Service. Frankfurt 2004, p. 65-82. Citation Details
  • Adler, Jost; Klein, Andreas; Häuser, Hendrik: Typisierung und Beurteilung von Micropayment-Systemen im Internet, 8 (April). Marketing, Duisburger Arbeitspapiere Zum (Ed.), Duisburger Arbeitspapiere zum Marketing, Nr. 8 (April), Duisburg 2004. Citation Details
  • Adler, Jost: Anbieter- und Vertragstypenwechsel: Eine nachfragerorientierte Analyse auf der Basis der Neuen Institutionenökonomik. DUV, Wiesbaden 2003. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Der Wechsel von Geschäftsbeziehungen beim Kauf von Nutzungsgütern: Das Beispiel Telekommunikation. In: Rese, Mario; Söllner, Albrecht; Utzig, B. Peter (Ed.): Relationship Marketing: Standortbestimmung und Perspektiven (Festschrift zum 60. Geburtstag von Wullf Plinke). Springer, Heidelberg 2003, p. 71-103. Citation Details
  • Adler, Jost: Methoden zur Messung der Zahlungsbereitschaft von Nachfragern, 7. Marketing, Duisburger Arbeitspapiere Zum (Ed.), Duisburg 2003. PDF Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Hemmnisfaktoren im E-Business. In: Marketing - Zeitschrift für Forschung Praxis, Spezialausgabe "E-Marketing" (2002), p. 5-17. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Diverse Stichworte in: Vahlens Großes Marketinglexikon. In: Diller, Hermann (Ed.): Vahlens Großes Marketinglexikon, 2. Auflage. Vahlen, München 2001. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Marketing-Glossar, 2. Auflage. Trier 2001. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Internationales Business-to-Business Marketing. In: Kleinaltenkamp, Michael; Plinke, Wulff (Ed.): Strategisches Business-to-Business Marketing. Springer, Berlin 2000, p. 321-429. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Ausgewählte Probleme des internationalen Marketing, Nr. 5. Weiber, Rolf (Ed.), Forschungsberichte zum Marketing, 2. Auflage, Trier 1999. Citation Details
  • Adler, Jost: Eine informationsökonomische Perspektive des Kaufverhaltens. In: Das Wirtschaftsstudium, Vol 27 (1998), p. 341-347. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Entwicklungslinien im strategischen Marketing-Management. In: Zeitschrift für betriebswirtschaftsliche Forschung, Vol 48 (1996), p. 154-172. Citation Details
  • Adler, Jost: Informationsökonomische Fundierung von Austauschprozessen: Eine nachfragerorientierte Betrachtung (1). Gabler, Wiesbaden 1996. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Internationales Marketing. In: Kleinaltenkamp, Michael (Ed.): Lehrbrief des weiterbildenden Studiums Technischer Vertrieb an der Freien Universität Berlin. Berlin 1996. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Der Einsatz von Unsicherheitsreduktionsstrategien im Kaufprozess: Eine informationsökonomische Analyse. In: Kontrakte, Geschäftsbeziehungen, Netzwerke und Neue Institutionenökonomik, ZfbF Sonderheft, Vol 35 (1995), p. 61-77. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Informationsökonomisch begründete Typologisierung von Kaufprozessen. In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Vol 47 (1995), p. 43-65. Citation Details
  • Weiber, Rolf; Adler, Jost: Positionierung von Kaufprozessen im informationsökonomischen Dreieck: Operationalisierung und verhaltenswissenschaftliche Prüfung. In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Vol 47 (1995), p. 99-123. Citation Details
  • Adler, Jost: Informationsökonomische Fundierung von Austauschprozessen im Marketing, 3. Weiber, Rolf (Ed.), Arbeitspapiere zur Marketingtheorie, Trier 1994. Citation Details

Talks:

Filter:
  • Adler, Jost: A Generalization of the (M)BG/NBD Model for Customer Base Analyses - The Nonhomogeneous Poisson Purchase Trend Model, 44th EMAC Annual Conference (May 26-29), 29.05.2015, Leuven, Belgien. Details
  • Adler, Jost: Incorporating History Dependence in Probability Models for Customer Base Analysis: A Generalization of the (M)BG/NBD Model, 35th ISMS Marketing Science Conference, 01.01.2013, Istanbul, Türkei. Details

Courses:

  • International Marketing
  • Bisiness-to-Business Marketing
  • Mrketing Desicions
  • Empirical Research Methods II
  • Marketing and Management Science
  • Research Seminar Marketing I
  • Research Seminar Marketing II
  • Advanced Seminar Marketing